FAQFAQ ZoekenZoeken GebruikerslijstGebruikerslijst GebruikersgroepenGebruikersgroepen RegistreerRegistreer
ProfielProfiel Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken InloggenInloggen

De Daytona
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    forum.miami-vice.nl forum index -> Miami Vice - Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Scarab
Detective

BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 4:35 pm    Onderwerp: De Daytona Reageer met quote

Naar mijn idee mooier dan de Testa maar ik vind (en vond) de serie nog beter worden na de Daytona.
Bij de meeste misschien wel bekend maar ik wilde er toch even een topic aan wijden.

De Ferrari DAYTONA 365 GTS/4 Spyder was echter in de serie een Replica. Er waren twee en beide waren bodykits gebaseerd op een Chevrolet Corvette (C3-'81). Beide wagens zijn door Don Johnson volledig opgereden gedurende de eerste 2 seizoenen. Later is er eentje in handen gekomen van het VOLO AUTO MUSEUM die de wagen volledig heeft gerestaureerd. Deze staat momenteel nog steeds te koop maar is helaas rood gespoten (http://www.volocars.com/showroom/showroom.php : zoek op Ferrari en dan op DAYTONA).

Later werden er door Ferrari North America twee TestaRossa's ter beschikking gesteld voor de serie.

Ik vind de Daytona een van de mooiste wagens ter wereld, mede door Miami Vice.

Ik ben er het meest bij in de buurt gekomen door deze wagen aan te schaffen : (inmiddels al weer een paar jaar verkocht..)

Chevrolet C4 Convertible - 1989
http://www.vettefreak.nl/pics/myvette/c4/c4a.jpg

Thijs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
MOOKIE
Lieutenant

BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 4:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie bak man hij lijkt er wel op moet ik zeggen zelfde contouren jammer dat hij zo duur is in gebruik he!??

http://www.totaldesigns.nl
Naar boven
Castillo
Detective

BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 5:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja super mooie auto. Ik heb een voorliefde voor USA cars. Helaas rijd ik een franse bak.

Om eerlijk te zijn vond ik de testarossa net iets meer bij de serie passen. Vooral die witte kleur. Dit mede gezien veel dingen in de serie lichtgekleurd waren in b.v pastel kleuren. Heerlijk dat geluid van die Daytona en die Testo.

Trouwens, in de Miami vice film uit 2006 werd middels die witte Bmw 645 aan de einde van die serie een extra knipoog gegeven naar de 80's serie en vooral de testarossa. Jammer dat het dan geen witte ferrari was in de film.

(season 1: One-eyed jack)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Scarab
Detective

BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 6:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het werd sinds gisteravond ook pas duidelijk dat de Testa (volgens mij) de in beslag genomen, zwarte Testa is van die wapendealer. Sonny zegt in de aflevering dat 'ie um krijgt ook iets over re-painted in white of zoiets..

Thijs
Naar boven
Castillo
Detective

BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 7:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ja klopt hij zegt " New paint, new rubber". Je kan het niet zekerheid zeggen, maar de kans is dik dat het die zwarte is geweest. Moet eerlijk zeggen dat ik hem zo ook mooier vind in die witte kleur. Het was trouwens wel stoer dat ie gelijk in die tweede aflevering onder die vrachtwagen heen rijd. Voor hetzelfde geld is de inschatting verkeerd..... haha. Ach TV he...

Naar boven
Sundowner
Officer

BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 10:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Here you can visit the used TV Daytona:

http://www.starcarstn.com/collection3.html
MOOKIE
Lieutenant

BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2007 9:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nice museum like to steal one car there Wink Wink ( dont have the bucks for it)

http://www.totaldesigns.nl
Naar boven
James Sonny Crockett
Lieutenant

BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2007 9:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

I kheb het al eerder geroepen, maar geef mij maar de testarossa. De Daytona vind ik wel aardig, maar meer ook niet.
Scarab
Detective

BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2007 10:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

Sundowner schreef:
Here you can visit the used TV Daytona:

http://www.starcarstn.com/collection3.html

What tells me that this is the actual thing ? Confused Sure, anyone can buy a Daytona bodykit, place it on C3 chassis en tell the world that it's the actual Ferrari from the series. Most people don't even know that the Daytona wasn't a real Ferrari but in fact a C3 Corvette ('81) ! I know because i'm an active member of several Corvette-clubs for 8 years know. These guys got their info from farious reliable sources in the States.

The url i posted is a complete different story

http://www.volocars.com/showroom/showroom_d.php?id=12256&nhs=0&make=FERRARI&show=&model=&eyear=&syear=&sprice=&eprice=

Quote:

Volo Auto Museum Restoring Rare Miami Vice 'Ferrari'

One of Two Replica Daytona Spyders Driven in TV Series

The driver's side seat is positively shriveled. Dust is caked on its once famously gleaming exterior.

But the Ferrari Daytona Spyder custom built for the hugely popular '80s "Miami Vice" television series soon will be restored to its former splendor. The car Don Johnson drove as Det. James "Sonny" Crockett will be a polished and especially prized piece of Volo Auto Museum's remarkable collection of more than 300 collector and Hollywood cars.

A holiday season debut of the Spyder is planned. Right now, pros at Rainbow Collision Center in Volo are painstakingly bringing it back to a pristine state.

"This is the car that was driven throughout two years in the series," said Greg Grams, museum owner. "It was used by Don Johnson and abused by Don Johnson. They used the car up and it was left out to pasture. We got it and we're bringing it back to life."

Johnson as Crockett and Philip Michael Thomas as Det. Ricardo "Rico" Tubbs set fashion trends (think pastel suits and loafers with no socks) as they dealt with nefarious drug dealers.

Meanwhile, the Daytona Spyder Crockett drove became notorious among Ferrari aficionados and executives because the car gaining all that attention from viewers wasn't really a Ferrari, but a replica built on a Corvette chassis. With only 165 real convertible Daytona Spyders ever made, it's not difficult to comprehend the economics behind the faux car for the faux cops.

In later years, Ferrari North America provided two Testarossas to the show. But Crockett, whose cars were part of his drug-dealing cover, loved his Spyder. The public will love it, too, when it is unveiled late this year.

Thijs
Naar boven
Castillo
Detective

BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2007 2:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja ook de daytona uit de serie heeft een keer zijn beste tijd gehad. Dat ding moet niet meer rijden maar gewoon ergens tentoongesteld worden.

Wat zal er eigenlijk met de witte testa gebeurd zijn.......?

Naar boven
James Sonny Crockett
Lieutenant

BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2007 2:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Van die witte testa werd overigens ook een replica gebruikt. Dat is ook heel goed te zien, in een aflevering was zeer duidelijk deze foeilelijke testa te zien. Ik weet echter niet meer welke aflevering exact. Maar de replica is een heel stuk hoekiger. Ziet er gewoon niet uit. Ik zal hem eens opzoeken en proberen een foto te posten.
Castillo
Detective

BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2007 2:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je bedoeld ook geen originele testarossa? Ik had laatst gehoord dat het gewoon een echte was, beschikbaar gesteld door Ferrari North america. Als je hem ook gewoon in de serie bekijkt zie ik geen verschillen. Bij de daytona zag je dat wel aan b.v de koplampen.

Naar boven
Scarab
Detective

BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2007 3:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Er zijn inderdaad door Ferrari North Amercia twee Testa's tbs gesteld maar voor elke film geld het zelfde : Je gaat in een high-speed-car-chase waarbij men met 140km per uur over een brug vliegt natuurlijk niet een auto van $400.000 ,- gebruiken. Dat er voor stunts replica's werden gebruikt is ook goed te zien aan de Lamborghini Countach's die in Vice gebruikt werden, in dit geval heel goed te zien aan de achterlichten :

Origineel :

Replica :

Thijs
Naar boven
Castillo
Detective

BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2007 3:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja of het zijn gewoon gepimpte modellen. Ik bedoel dat ze er andere achterlichten in gezet hebben. Net als je nu b.v een renault clio met Lexus achterlichten ziet rijden.

Naar boven
Scarab
Detective

BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2007 3:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In deze strekking zijn er overigens een stuk of 80 Dodge Charger R/T's (General Lee) gebruikt bij de serie van de Dukes of Hazard. Sommige helemaal leeg, sommige met een flut motortje van een VW er in en sommige origineel.
Je ziet in het intro filmpje van the Dukes zo'n wagen ook gewoon dubbel knikken na een landing over een sloot..

Thijs
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    forum.miami-vice.nl forum index -> Miami Vice - Algemeen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: