FAQFAQ ZoekenZoeken GebruikerslijstGebruikerslijst GebruikersgroepenGebruikersgroepen RegistreerRegistreer
ProfielProfiel Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken InloggenInloggen

Seizoen 4 the best ?
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    forum.miami-vice.nl forum index -> Miami Vice - DVD Season 4
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MOOKIE
Lieutenant

BerichtGeplaatst: Do Jun 21, 2007 5:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jumping the shark in een term waarbij er een omslagpunt komt in een serie waarbij het niet meer geloofwaardig is voor de kijkers of dat er iets gebeurd waardoor kijkers van de serie het niet meer leuk vinden en dat de serie kapot gaat.

Er is een hele site voor gemaakt waar mensen kunnen voten wanneer een serie is gejumped.(of ninet)

Miami vice is niet echt gejumped maar er zitten wel en paar turning points in volgens "kenners " ofwel connaiseurs...

http://www.jumptheshark.com/topic/miami-vice-general-comments/1306

http://www.totaldesigns.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
graafb
Officer

BerichtGeplaatst: Ma Jun 25, 2007 12:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

James Sonny Crockett schreef:
Mijn mening: eerst kijken, dan pas oordelen.

Daar heb je gelijk in, maar ik ben bang een verkeerd beeld te krijgen van Miami Vice na het kijken van deze seizoenen.
Ik vind seizoen 3 niet slecht, alleen de sfeer vind ik wel jammer.
Geef mij maar de pastel kleuren en niet het donkere sfeertje. Al hoe wel ik de afleveringen persoonlijk sterk vind.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
The Noogman
Detective

BerichtGeplaatst: Ma Jun 25, 2007 3:05 pm    Onderwerp: ... Reageer met quote

@GraafB,
dan heb ik goed nieuws voor je ! In season 4 schijnen de pastelkleuren en lichtere scenes weer terug te keren Smile

greets

Noogie
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Sonnyburnett
Lieutenant

BerichtGeplaatst: Wo Aug 15, 2007 10:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ondanks dat ik een enorme fan van seizoen 1, 2 en 3 ben, zal ik zeker weten 4 en 5 aanschaffen en weer (zoals vroeguh) gaan bekijken.
Een enorm minpunt van seizoen 5 is het wegvallen van de oh zo kenmerkende en supergave muziek van Jan Hammer .... en, tja, Crockett in jeans ... daar moest ik ook aan wennen.

But, anyway, kan niet wachten!

Beheerder http://www.miami-vice.startkabel.nl

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger
Fitzcairn2000
Officer

BerichtGeplaatst: Za Sep 22, 2007 5:01 pm    Onderwerp: Dit is gaaf om te zien Reageer met quote

Ik had deze documentaire nog niet gezien tot op heden maar wel super leuk om te zien.

grtz,
Simone
Tim A.
Janitor

BerichtGeplaatst: Ma Sep 24, 2007 11:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb seizoen 4 in 1 ruk helemaal uitgekeken, omdat ik al een ruime week ziek ben. (begon met koorts, griep en nu longonsteking Shocked )

Ik ben een beetje teleurgesteld in seizoen 4, om eerlijk te zijn. Ik had er meer van verwacht. Er wordt nu veel meer doorgegaan op de levens van spelers, zoals Sonny. Er zijn dus weinig drugsdealers, dikke auto's en mooie huizen te zien. Ook de mooie verfilming van de Ferrari, zoals we gewend zijn, is een beetje in vergeetachtigheid geraakt. In vorige seizoenen werden bepaalde (achtervolgings)scenes op een bepaalde manier verfilmd en werd er als toetje ook nog eens een perfect bijpassende plaat ondergeplakt, waardoor deze scenes echt een magische indruk kregen en legendarisch werden.
Als ik mij niet vergis zitten er in seizoen 4 weer veel gebeurtenissen en politieke boodschappen in de afleveringen verborgen, dat maakt het imo wel weer een beetje jammer.

Leuk detail in seizoen 4: in een scene zit de bekende spiegel van de Ferrari aan de verkeerde kant Very Happy

Zou seizoen 5 beter worden? Ik kan me er niks van herinneren, maar ben bang van niet..
Naar boven
James Sonny Crockett
Lieutenant

BerichtGeplaatst: Ma Sep 24, 2007 12:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben het voor een gedeelte met je eens. Je mist het hele Vice gevoel in seizoen 4, en dat is nou net wat Miami Vice maakte. De muziek, en het gevoel.
In S4 zie je heel wat alternatieve aflevering, die echt experimenteel zijn. Ik heb tot nu toe ook nog de St. Vitus Dance niet gezien.

Er zitten echter wel wat mooie afleveringen bij hoor. Indian Wars is daar eentje van.

Voel je je al weer wat beter dude?
The Noogman
Detective

BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2007 12:21 am    Onderwerp: Season 5 was mogelijk niet gepland ! Reageer met quote

( Met dank aan Mookie voor de jumptheshark link )

Ik zag dit en vond het eigenlijk een logische verklaring voor het e.e.a...

I quote : 'How many people are aware that NBC had cancelled MV after season 4! The explosion ending was supposed to be an ironic twist to the end of the show! After all the years of fighting crime, greed, and injustice, Crockett himself becomes a ruthless crime kingpin! Later on, NBC reversed the decision, and kept MV in production for 1 last season.'

Pre Feb 28, 2007 Guest

Dat zijn van die weetjes waar ik van hou Very Happy Voor sommigen misschien oud nieuws, voor mij... nieuw nieuws lol.

greetz

Noogie
Tim A.
Janitor

BerichtGeplaatst: Wo Sep 26, 2007 10:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

Voel je je al weer wat beter dude?

Het gaat nu alweer wat beter. Ik ben nooit ziek en nu krijg ik alles in 1 keer.

Ik moet toch een beetje toegeven, dat ik de laatste 2 DVDs van seizoen 4 wel redelijk "miami vice" vind. Vooral vanaf "a Bullet for Crockett" is het gewoon weer ouderwets schieten, achtervolgen, grote koffers met geld enz. enz.
Het is alleen jammer bij dat soort "oude" series, dat je min of meer het einde al weet..
Ook dat Crockett zich (wegens omstandigheden) aansluit aan de andere kant, geeft Miami Vice toch weer een leuke wending.
En natuurlijk de aflevering met zijn grote vijand Hackmann (man man wat een sterke aflevering was dat in seizoen 3 zeg.....), waarin het eindelijk Payback time is voor Sonny.

Dus, tja.....Misschien iets te negatief geweest. Michael Mann is er niet meer bij, dat moge wel duidelijk zijn...
Naar boven
graafb
Officer

BerichtGeplaatst: Wo Okt 03, 2007 6:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

graafb schreef:

Daar heb je gelijk in, maar ik ben bang een verkeerd beeld te krijgen van Miami Vice na het kijken van deze seizoenen.
Geef mij maar de pastel kleuren en niet het donkere sfeertje. Al hoe wel ik de afleveringen persoonlijk sterk vind.

Ben toch blij dat ik hem heb gekocht. Ondanks een aantal slechte afleveringen zijn er ook zeker een aantal toppers!!
ferrari

BerichtGeplaatst: Wo Dec 26, 2007 6:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

graafb schreef:
graafb schreef:

Ben toch blij dat ik hem heb gekocht. Ondanks een aantal slechte afleveringen
zijn er ook zeker een aantal toppers!!
Naar boven
The Noogman
Detective

BerichtGeplaatst: Di Jan 15, 2008 5:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb em inmiddels alweer een tijdje afgekeken en ik moet zeggen er zitten in seizoen vier een aantal sterke afleveringen maar 'overall ' is het naar mijn mening een zwak seizoen. De uitschieters heben we denk ik al besproken en dan met name de uitschieters naar beneden.

Het was ook het seizoen waarin Izzy veel meer ruimte kreeg als 'character'. Iets wat ik zeker leuk vond.

Verder waren de laatste drie afleveringen erg sterk. Ik vond vooral de beelden heel mooi dat Sonny op het strand loopt in dat witte pak en dan ziet ie Castillo en de rest , ze staan daar en zeggen niks. En dan opeens ligt Tubbs daar in een kist in het zand, halfbegraven... Moet zeker voor die tijd heel vooruitstrevend zijn geweest.
Dit was ook het moment dat ik dacht, zie je , ze* kunnen het nog steeds ! ( *de makers/schrijvers van MV). Ik denk dat de serie hier heel goed had kunnen ophouden, zoals eerst al de bedoeling was. Aan de andere kant was het ook wel weer een aardige 'cliffhanger'.

Ik ben benieuwd naar season 5 , nog niet zo veel over gehoord.
Maar dat gaat binnenkort vast veranderen Smile

grtz,

baS
GoldcoastOCB
Moderator

BerichtGeplaatst: Za Mrt 22, 2008 4:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kben een paar dagen gelden begonnen aan seizoen 4. Het eerste wat me opviel was dat Tubbs er veel cooler uitziet dan Crockett. Sterker nog, ik vind dat Tubbs steeds beter in zijn rol gaat zitten en op sommige ogenblikken een interressanter figuur wordt dan Crockett.

Verder vind ik dat er werkelijk belachelijke verhaallijnen worden gepresenteerd. Het acteerwerk wordt duidelijk serieuzer en dat is een goed ding maar de scenario's zijn echt lachwekkend af en toe.

The Big Thaw? laat me niet lachen. Wie heeft deze draak bedacht?

Missing Hours? Mwoehahahaha.......wer-ke-lijk.

Child's Play was ook al niet echt super maar ik moet zeggen dat Don een geweldige acteer-prestatie neer heeft gezet. Vooral zijn confrontatie met zijn ex-vrouw over het feit dat zij haar nieuwe vriend hun zoon wil adopteren en later met Castillo zijn erg realistisch ge-acteerd

Maar ik merk dat bij seizoen 4 de inspiratie een beetje opraakt, het wordt steeds absurder lijkt het wel. Hier en daar een goeie aflevering.

De witte Testarossa komt gelukkig wel vaak in beeld Very Happy
Kben bezig aan disc 2 nu dus wie weet slaat mijn mening nog om.
Naar boven
GoldcoastOCB
Moderator

BerichtGeplaatst: Ma Apr 07, 2008 8:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Helaas, nog steeds niet omgeslagen na het einde van S4.

Valt met uitzonderingen daargelaten onder de categorie: Ongeinspireerde Bagger.

Ik lijk wel gek dat ik dit verkondig maar het is niet anders, lieve mensen.

Waar S1,2 en 3 mijn fantasie en zintuigen hebben geprikkeld in opzichten die soms mijn pet te boven gingen wordt dit allemaal weer neergesabeld door een slap aftreksel van Walker: Texas Ranger.

Een duizendmaal sorry voor allen.

Chuck Norris doesn't sleep.....he waits...
Naar boven
erik76

BerichtGeplaatst: Za Okt 11, 2008 10:35 pm    Onderwerp: Seizoen 4 Reageer met quote

Ben aan box 4 begonnen en de eerste DVD viel me wat tegen.
Vanaf de tweede komt het precies terug op gang.
Het gaat niet om de acteursprestaties want die zijn super maar gewoon het script van de eerste afleveringen. Het kwam me nogal belachelijk over.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    forum.miami-vice.nl forum index -> Miami Vice - DVD Season 4 Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

Ga naar: