FAQFAQ ZoekenZoeken GebruikerslijstGebruikerslijst GebruikersgroepenGebruikersgroepen RegistreerRegistreer
ProfielProfiel Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken InloggenInloggen

Jan Hammer

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    forum.miami-vice.nl forum index -> Miami Vice - Muziek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
GoldcoastOCB
Moderator

BerichtGeplaatst: Za Mrt 22, 2008 12:44 am    Onderwerp: Jan Hammer Reageer met quote

Ik vond dat het tijd werd om eens een topic te openen voor deze derde hoofdrolspeler. Alles wat je wilt melden over deze man, pics, muziek, you name it, Hic Locus Est. Oftewel, dit is de plek

Vooraleerst mijn persoonlijk ventileren omtrent deze tegen het hoogbegaafde aan, enigzins wereldvreemde maar uiterst muzikale man:

Jan Hammer heeft voor Miami Vice een werkelijk uitmuntende prestatie geleverd. Wetende dat hij de opname-tapes toegestuurd kreeg, deze in zijn studio afspeelde en met zijn improvisatie-talent de soundtrack, al kijkende, in heeft gespeeld.

De sounds en melodieen waarmee deze man het MV-universum verrijkt heeft, hebben een onuitwisbare indruk op mij achtergelaten. Futuristisch (voor die tijd), tropical en altijd een rock/blues-element in zijn spel, wat bijdroeg aan de cop-feel in de show.

We zijn nu 20 jaar verder en ik sta er versteld van hoe goed en vers zijn muziek nog klinkt. Ik ben de trotse bezitter van zijn MV-soundtrack dubbeld-CD en buiten Vice om ook een fan van deze grote muzikant

Vergeet niet dat hij met de groten der aarde gespeeld heeft (Jeff Beck, Neal Schon en Eddie van Halen om er maar een paar te noemen) en al lang voor Vice een enorme carriere had opgebouwd met zijn Mahavishnu Orchestra.

Ik kan jullie dan ook deze site van een van onze leden aanraden.

http://www.jan-hammer.net

Een eerbetoon aan Jan Hammer en database van vele feiten, foto's en muziek

En natuurlijk zijn eigen website:

http://www.janhammer.com

Met dank aan Martijn

Laatst aangepast door GoldcoastOCB op Zo Mrt 20, 2011 3:02 pm, in totaal 5 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
graafb
Officer

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 28, 2008 8:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zeker een aparte topic waard. Deze man heeft een grote bijdrage gehad in de serie. Hij maakte het toch een unieke show met zijn eigen sound.

Mijn favoriet is natuurlijk Crockett's Theme maar The Chase en Payback zijn net zo goed.

Ik heb zelfs begrepen dat hij hooguit twee weken had om de muziek samen te stellen voor een nieuwe aflevering.
4Vice
Lieutenant

BerichtGeplaatst: Wo Okt 15, 2008 9:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal een paar favorietjes van mij posten:

Rain
Evan
Tubbs and Valerie
Payback (echt een topper)
Crockett's theme (tuurlijk)
Theresa (echte 80's vibe)
Sonnyburnett
Lieutenant

BerichtGeplaatst: Ma Nov 17, 2008 6:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Payback, echt super, is tevens mijn ringtone Very Happy

1= Payback
2= Last Flight
3= Crockett's theme
4= Clues
5=Chase

Bovenstaande top 5 is mede tot stand gekomen door de bijbehorende scenes. De muziek is geweldig, maar zijn wat mij betreft niet los te zien van de momenten waarop ze in de serie zijn gebruikt. Neem Payback: die muziek past echt prachtig bij Crockett die bij de gevangenis arriveert en naar de ruimte loopt waar hij Marotto ontmoet... super! Met Last Flight is dat ook zo, prachtig hoe de muziek de dramatiek rondom het (zogenaamde) neerstortende vliegtuig ondersteunt... wauw.

Beheerder http://www.miami-vice.startkabel.nl

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    forum.miami-vice.nl forum index -> Miami Vice - Muziek Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: