FAQFAQ ZoekenZoeken GebruikerslijstGebruikerslijst GebruikersgroepenGebruikersgroepen RegistreerRegistreer
ProfielProfiel Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken InloggenInloggen

Ter vergelijk

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    forum.miami-vice.nl forum index -> Miami Vice - Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
The Noogman
Detective

BerichtGeplaatst: Do Aug 07, 2008 3:03 pm    Onderwerp: Ter vergelijk Reageer met quote

Ik zag vandaag een stuk van ' E true Hollywood stories'.

Het ging dit keer over Dynastie, niet dat ik zo'n Dynastie fan was maar het ging mij meer over hoe een serie tot een hoogtepunt komt, dus vooral wat daaraan vooraf gaat. Dynastie kwam pas aan het einde van seizoen 5 (!) op de eerste plaats van best bekeken tv programma's van dat moment.

Zo'n lange aanloop kan een serie dus nodig hebben om de charts te breken... In seizoen 6 werd het echter snel minder populair, 'it became an anachronism'.

Wat ik dus wil zeggen is dat het de ene serie ( Miami Vice) lukt om na 2 seizoenen 'skihigh' te staan waarna een dalende trend volgt van populariteit. Terwijl een andere memorabele serie uit die tijd kennelijk 5 seizoenen nodig had om tot 'full effect' te komen. Grappig toch..?

Ik weet natuurlijk ook wel dat de series verder niet te vergelijken zijn qua content maar 1 ding hebben ze zeker gemeen, ze hadden als populaire series een enorme invloed tijdens de vroege jaren tachtig.

Tot slot , in Dynastie vonden heel wat wisselingen plaats van acteurs en in Miami Vice werd slechts de ' lieutenant' 1 keer gewisseld ( 1 van de beste moves van de directors/producers).
Ik geloof dat Dynastie 1 miljoen dollar mocht kosten per ep, in die tijd veel geld.
Weet iemand toevallig hoeveel budget er was voor MV, per aflevering ?

greetings,

the Noogman Smile
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
James Sonny Crockett
Lieutenant

BerichtGeplaatst: Ma Aug 11, 2008 11:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik vandaag eens goed heb nagedacht waarom Vice zo populair was. Ik denk zelf dat de tijd gewoon enorm klopte. Van Vice gaat wat mij betreft altijd het vakantie gevoel uit. In combinatie met stoere lekkere acteurs en actrices en een gedoseerde hoeveelheid humor (kijk een goed naar Izzy) maakt Vice het plaatje gewoon compleet.

Waar ik vandaag ook nog aan moest denken was een opmerking van mijn broertje. Vroeger was Vice kennelijk op vrijdag en als het "op" was moest iedereen "zijn bek houwe". In die tijd hadden wij dus geen goede videorecorder en dus zorgde je wel dat je vrijdagavond voor de buis zat. Vrijdag was Vice-avond. En dat zorgt natuurlijk ook voor net dat extra stukje spanning. Nu neem je het op met je hard disk recorder en je kijkt wel wanneer je tijd en zin hebt. Zo mis je natuurlijk een heel stuk gevoel, en dat is dan weer jammer.

Volgende week, na mijn vakantie gaat seizoen 1 weer in de dvd speler. Heerlijk...........
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    forum.miami-vice.nl forum index -> Miami Vice - Algemeen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: